****** bir han oğlu değildi. Eski Türk ve İran saraylarında, başa geçecek insanı yetiştirmek için tutulan yollarla araçlardan yararlanmadı. Babasının erken ölmesiyle annesinden, hemen her Türk çocuğunun kavuşabileceği ilgi ve bakımı buldu. Öğretmenlerinden gördüğü eğitim de her çocuğun ya da gencin görebileceği türdendi. Bu çağda Osmanlı İmparatorluğu çalkanma halindeydi. İmparatorluk büyük bir adamı yaratmanın sancısı içindedir. ****** ise çalışkanlığı, ulusalcılığı, ileri görüşlülüğü , özgürlük ve bağımsızlık sevgisi, zekası, cesareti, disiplini ile Türk Milletinin kurtarıcısı oldu. ****** askerlik düşünceleriyle, yalnız mesleğinin gerektirmesiyle değil, daha çok yaşadığı çağ bunalımlarının itmesiyle, uğraşmak zorunda kalmıştır. Savaşın niteliğini çok iyi tanırdı.
Kitabın içindeki konu başlıkları şunlardır:
******’ün Bir Portresi, ******’ün Askerlik Düşünceleri, ******’ün Yazılı Yapıtları, Suriye’de Başlayan Görev, Mustafa Kemal Selanik’te, İtalyan-Türk Savaşında Mustafa Kemal, Balkan Savaşında Mustafa Kemal, Çanakkale’de, Kafkas Cephesinde, Birinci Kez 7. Ordu Komutanlığı, Veliaht İle Almanya’ya Tedavi İçin Karlsbad’da, 1.Dünya Savaşı Sona Ererken 2. Kez 7.Ordu Komutanlığı, Yıldırım Ordular Grubu Komutanlığı, Bırkışmada Mustafa Kemal, Samsun’a Doğru,Toplumsal Yapısıyla Türkiye, Türk-Yunan Kuvvetleri Savaş Alanı, Samsun’dan Amasya’ya, Batı Ve Güney Cephesi Nasıl Kuruldu?, Kongreler Dönemi, Temsilciler Kurulu Dönemi ve Mustafa Kemal, T.B.M.M. ve Savaşın Yüksek Güdümü, Sevr Barışı ve Türkiye’nin Siyasal İlişkileri, Sivas Kongresinden Fransızlarla Ateşkese Dek Güney, Batı Anadolu’nun ve Doğu Trakya’nın Yitirilmesi, Doğu Cephesi, Ayaklanmaların Bastırılması ve Ulusal Kuvvetlerin Arıtılması, 1 nci ve 2 nci İnönü Harekatı, Kütahya-Eskişehir Savaşları, Sakarya Meydan Savaşı, 1921-1922 Siyasal Olaylar ve Başarılar, Mustafa Kemal ve Geriye Kalanlar.
~~aLınTıdır~~